perjantai 12. tammikuuta 2018

Virkattu kaktus OHJE





Kuulun niihin ihmisiin, jotka saavat kaktuksetkin hengiltä. Onneksi kestävän sellaisen (myöskin katsetta kestävän) voi virkata yhdessä hujauksessa. Tähän käy oikeastaan mikä tahansa sopivan värinen lanka. Itseltäni sattui löytymään Hjertegarn Cotton nr.8:a, josta virkkasin tämän kaktuksen 3mm koukulla.




Ohje on hyvin yksinkertainen:

Virkkaa sopivan mittainen ketjusilmukkaketju, tässä kaktuksessa 50 silmukkaa.
Virkkaa ketjuun kerros kiinteitä silmukoita.
Jatka tasona virkkaamista niin, että virkkaat aina silmukan takareunaan.
Virkkaa haluamasi mittainen suorakaide. Tähän kaktukseen virkkasin 40 kerrosta.
Ompele lopuksi pitkät sivut yhteen ja kurista toinen pääty kiinni. Täytä vanulla ja kurista toinenkin pääty kiinni.
 



Kaktuksen istutus:

Tässä vaiheessa lapset ovat mainio apu ;)
Tarvitset ruukun ja ruukkusoraa, voit käyttää myös esimerkiksi koristekiviä, mutta itse halusin ruukusta kevyen ja ruukkusoraha sopii tähän mainiosti keveytensä ansiosta. Laita pohjalle sen verran soraa, että saat kaktuksen istutettua sopivalle korkeudelle ja täytä ruukku melkein täyteen. Tadaa, valmis!



1 kommentti:

  1. Neulotut ja virkatut kaktukset on kyllä huikeita, näyttää ihan aidoilta kuten tämä tässä. :) Pitää itsekin kokeilla jossain vaiheessa.

    VastaaPoista

Jätäthän viestiä vierailustasi :)